Help Desk Systemu Informacyjnego Skarbowo-Celnego (Help Desk SISC)

Odpowiedzi na najpopularniejsze pytania znajdziesz w FAQ na stronie głównej i w opisach poszczególnych usług.

Jeśli jednak nie znajdziesz tam poszukiwanej informacji, to na Help Desk SISC możesz zgłosić pytanie, uwagę lub problem z działaniem Platformy Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych (PUESC) i z dostępem do usług skarbowo-celnych na PUESC.

Z Help Desk SISC możesz się skontaktować:

Zalecamy tę formę kontaktu, ponieważ pozwala nam na najszybszą obsługę twojego zgłoszenia. Opisz nam jasno, jaki wystąpił problem, dzięki temu przygotujemy dla ciebie odpowiednie rozwiązanie. 

UWAGA - Jeżeli chcesz skorzystać z Help Desk SISC najpierw zaloguj sie na PUESC.

  • Kliknij w przycisk poniżej - otworzy sie Portal Centalny Service Desk (CSD)

Zaloguj się do Help Desk SISC

  • W portalu CSD kliknij Nowe zgłoszenie
  • z Katalogu usług wybierz usługę do której chcesz wysłać zgłoszenie serwisowe
  • Po wybraniu usługi wybierz klasyfikację - ten wybór pozwoli bardziej szczegółowo opisać zgłoszenie
  • otworzy się formularz zgłoszenie - w polu opis zgłoszenia napisz czego dotyczy twój problem
  • jeżeli uważasz że opisałeś już wszystko kliknij w przycisk Kontynuuj
  • teraz możesz dodać załączniki do zgłoszenia (zrzuty ekranu lub inne istotne twoim zdaniem informacje). Możesz również wysłać zgłoszenie bez załączników.
  • kliknij przycisk Zgłoś - zgłoszenie niezwłocznie trafi do operatorów HelpDesk a ty otrzymasz:
    • informację w oknie - Utworzono zgłoszenie o numerze ZGL2329987 (przykladowy numer)
    • wiadomość email potwierdzającą zarejestrowanie zgłoszenia
  • Po obsłużeniu zgłoszenia przez operatorów Help Desk otrzymasz wiadomość email potwierdzającą rozwiązanie zgłoszenia

UWAGA - wszystkie wiadomości wysyłane są z adresu Pomoc.Informatyczna@mf.gov.pl 

Jeżeli przynajmniej raz korzystałeś z pomocy przez portal CSD, możesz przesłać zgłoszenie e-mailem na helpdesk-eclo@mf.gov.pl
Wyślij je z adresu e-mail, który jest Twoim loginem do portalu PUESC.
W temacie e-maila wpisz nazwę usługi, której dotyczy zgłoszenie. Jeżeli znasz nazwę systemu informatycznego, który obsługuje usługę, wpisz ją w zgłoszeniu.
Opisz problem w wiadomości w taki sposób, abyśmy mogli przygotować rozwiązanie bez zwracania się do Ciebie o dodatkowe informacje. Do wiadomości możesz również dodać załączniki.

UWAGA - nie wszystkie usługi wspieramy telefonicznie. 

Zanim zadzwonisz, koniecznie zapoznaj się z informacjami dla danej usługi w zakładkach:

  • Jeżeli potrzebujesz pomocy - sprawdź czy usługa posiada wsparcie telefoniczne - jeżeli tak to pod jakim nr telefonu
  • Najczęściej zadawane pytania - zanim zadzwonisz zapoznaj się z treścią

Średni czas oczekiwania na połączenie z konsultantem wynosi ok. 6 minut.

Szanujemy Twój czas. Jeżeli na połączenie z konsultantem oczekuje więcej niż 10 osób lub czas oczekiwania przekroczy 30 minut, nastąpi automatyczne rozłączenie, poprzedzone odpowiednią informacją. Zadzwoń później lub skorzystaj z innej formy kontaktu.

  • Obsługa zgłoszeń – rejestracja oraz obsługa zgłoszeń dotyczących błędów i nieprawidłowości w działaniu usług udostępnianych na PUESC.
  • Obsługa wniosków o informację – rejestracja oraz obsługa wniosków o informację na temat usług udostępnianych na PUESC.

Zapoznaj się z katalogiem usług skarbowo-celnych i usługami sieciowymi na PUESC. Usługa sieciowa realizowana jest kanałem webservice (S2S).

  • Obsługa wniosków o usługę w sprawach dotyczących:
    • zmiany loginu (adresu e-mail) do PUESC, gdy nie możesz się zalogować,
    • założenia konta na PUESC, gdy nie możesz go założyć z powodu podania istniejącego już w systemie numeru PESEL,
    • przywrócenia możliwości logowania na PUESC po trzykrotnym podaniu niepoprawnego loginu i/lub hasła,
    • zawieszania, odwieszania i unieważniania niekwalifikowanych certyfikatów celnych.

Przed skorzystaniem z pomocy Help Desk SISC zapoznaj się z opisami poszczególnych usług skarbowo-celnych.

Pomoc konsultantów Help Desk SISC nie obejmuje wypełniania formularzy -dostępnych na PUESC - wspólnie z użytkownikiem. 

Help Desk SISC nie świadczy wsparcia w zakresie przepisów prawa, w oparciu o które funkcjonują poszczególne usługi a także w zakresie stawek celnych i podatkowych, klasyfikacji towarowej, ograniczeń taryfowych, obowiązków i rozliczeń podatkowych, mandatów i kar administracyjnych.

Większość zgłoszeń obsługujemy na bieżąco. Odpowiedzi udzielamy w możliwie najkrótszym czasie od zarejestrowania zgłoszenia, a przy rozmowie telefonicznej – w czasie jej trwania. W przypadku zgłoszeń, które dotyczą złożonych błędów lub nieprawidłowości, czas obsługi może ulec wydłużeniu z powodu potrzeby przeanalizowania zgłoszenia i opracowania skutecznego rozwiązania. Szczegóły znajdziesz w opisach poszczególnych usług.

Większość wniosków obsługujemy na bieżąco. Odpowiedzi udzielamy w możliwie najkrótszym czasie od zarejestrowania wniosku, a przy rozmowie telefonicznej – w czasie jej trwania. W przypadku skomplikowanego wniosku czas obsługi może zostać wydłużony z powodu potrzeby jego przeanalizowania i opracowania skutecznego rozwiązania. Szczegóły znajdziesz w opisach poszczególnych usług.

Wnioski o usługę, które spełniają wymagania formalne, obsługujemy na bieżąco. Wyjątkiem są sytuacje związane z awarią lub niedostępnością usług koniecznych do zrealizowania wniosku.

W ciągu 5 dni od otrzymania odpowiedzi możesz przesłać reklamację lub prośbę o dodatkowe wyjaśnienia, które dotyczą zgłoszeń i wniosków o usługę rozpatrywanych w Help Desk SISC. Zrobisz to przez portal CSD.

Zaloguj się do Help Desk SISC