Wykonaj operacje na zabezpieczeniu

Na PUESC w zakresie zabezpieczeń akcyzowych możesz samodzielnie:

  • obciążyć zabezpieczenie,
  • zwolnić kwotę zabezpieczenia,
  • wycofać obciążenie zabezpieczenia,
  • wycofać zamiar zwolnienia zabezpieczenia.

Właściwy formularz znajdziesz poniżej w sekcji „Formularze do wypełnienia”.

Więcej dowiesz się z poniższego opisu.

 

Po uzyskaniu zgody naczelnika urzędu skarbowego właściwego w sprawach rozliczeń podatku akcyzowego będziesz mógł na PUESC dokonywać samodzielnie obciążeń i zwolnień swojego zabezpieczenia akcyzowego.

Usługa jest skierowana do:

  • przedsiębiorców,
  • agentów celnych,
  • przedstawicieli firm,

którzy dysponują zabezpieczeniem zarejestrowanym w Zintegrowanym Systemie Obsługi Zabezpieczeń (OSOZ2).

  1. Załóż konto na PUESC – sprawdź jak to zrobić w usłudze „Załóż konto lub sprawdź swoje dane”
  2. Zaloguj się na PUESC, sprawdź czy twoje dane są poprawne i aktualne, jeżeli takie nie są zaktualizuj je.
  3. Zarejestruj firmę na PUESC, jeżeli nie była wcześniej zarejestrowana w tym serwisie (jeżeli dane firmy już zarejestrowanej na PUESC są nieaktualne zaktualizuj je) – sprawdź jak to zrobić w usłudze „Zarejestruj firmę/uzyskaj numer EORI”.
  4. Powiąż z firmą osobę, która będzie ją reprezentować – sprawdź jak to zrobić w usłudze „Powiąż reprezentanta z firmą”
  5. Z usługi możesz skorzystać:
  • wypełniając udostępnione na PUESC formularze interaktywne,
  • przesyłając dokumenty elektroniczne przy wykorzystaniu funkcjonalności systemów zewnętrznych zintegrowanych z PUESC (kanał webservice, usługa sieciowa).

Szczegółowe informacje o możliwościach i warunkach skorzystania z tej formy udostępnienia usługi znajdziesz na stronie „Usługi sieciowe – informacje i specyfikacje”. Właściwych informacji z zakresu zabezpieczania należności szukaj w sekcji „System OSOZ2”. <informacja dla administratora/redaktora: w tytule link do strony >

Co musisz przygotować

Numer swojego zabezpieczenia oraz kod dostępu.

Co musisz zrobić

Zaloguj się

Jeżeli chcesz skorzystać z interaktywnego formularza:                

  1. Wybierz i wypełnij właściwy formularz. Znajdziesz go poniżej w sekcji „Formularze do wypełnienia”.
  2. Po wypełnieniu formularza kliknij „Wygeneruj formularz” (na dole po prawej stronie).
  3. Przejdź na stronę „Mój pulpit”.
  4. W sekcji „Do wysyłki i robocze” znajdziesz wygenerowany formularz – zaznacz go i kliknij „Wyślij”.
  5. W sekcji „Moje sprawy i dokumenty” sprawdź czy otrzymałeś odpowiedź „Informacje o zabezpieczeniu”.

Jeżeli chcesz skorzystać z kanału webservice przejdź na stronę „Usługi sieciowe – informacje i specyfikacje” i dowiedz się więcej.

Usługa jest bezpłatna

Samodzielnie obciążysz lub zwolnisz zabezpieczenie, ewentualnie wycofasz te dyspozycje.

ZAB_UZ - Użycie zabezpieczenia [OSOZ2]
Formularz do wyświetlenia aktualnego obciążenia (użycia) zabezpieczenia

ZAB_ZW - Zwolnienie zabezpieczenia [OSOZ2]
Formularz zwolnienia zabezpieczenia

ZAB_WUZ - Wycofanie użycia zabezpieczenia [OSOZ2]
Formularz wycofania użycia zabezpieczenia

ZAB_WZW - Wycofanie zwolnienia zabezpieczenia [OSOZ2]
Formularz wycofania zwolnienia zabezpieczenia

Sytuacje nadzwyczajne to niedostępność usługi w szczególności ze względu na awarie po stronie SISC lub prace serwisowe.

W przypadku niedostępności usługi możesz skontaktować się z urzędem obsługującym zabezpieczenie.

Kontakt całodobowy 24/7/365 poprzez:

Portal CSD (Centralny Service Desk)

Zalecamy tę formę kontaktu, ponieważ pozwala nam na najszybszą obsługę twojego zgłoszenia. Opisz nam jasno, jaki wystąpił problem, dzięki temu przygotujemy dla ciebie odpowiednie rozwiązanie.

Zaloguj się do Help Desk SISC - link otwiera się w nowym oknie lub na nowej karcie przeglądarki

E-mail

  • Jeżeli przynajmniej raz korzystałeś z pomocy przez portal CSD, możesz przesłać zgłoszenie e-mailem na helpdesk-eclo@mf.gov.pl.
  • Wyślij je z adresu e-mail, który jest twoim loginem do portalu PUESC.
  • W temacie e-maila wpisz nazwę usługi, której dotyczy zgłoszenie: „Wykonaj operacje na zabezpieczeniu”.
  • Opisz problem w wiadomości w taki sposób, abyśmy mogli przygotować rozwiązanie bez zwracania się do ciebie o dodatkowe informacje.

Kontakt telefoniczny

Zalecamy tę formę kontaktu dla osób, które nie mają konta na PUESC.

Pod numerem +48 33 483 20 55 czekają konsultanci, którzy odpowiedzą na twoje pytania. Oczekiwanie na rozmowę z konsultantem Help Desk SISC to maksymalnie 30 minut. Średni czas oczekiwania wynosi 5 minut.

W przygotowaniu

Dodatkowe informacje na temat wymogów prawnych i formalnych w zakresie zabezpieczeń akcyzowych znajdziesz na Portalu podatkowym w artykule:

(link otwiera się w nowym oknie lub na nowej karcie przeglądarki).

Ustawa z dnia 16 listopada 2016 r. o Krajowej Administracji Skarbowej,

Ustawa z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym,

Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa,

Strony w serwisie ISAP (Internetowy System Aktów Prawnych) otwierają się w nowych oknach lub na nowych kartach przeglądarki.